«Көңілді тапқырлар»математикалықсайысы
/сыныптантыс шара 6 - 7 - сынып/
Мақсаты:
1Оқушылардыңматематикағақызығушылығын, ынтасын, зейінінарттыру, алғанбілімдерінтереңдету.
2Ой - өрісінкеңейту, логикалықойлауқабілеттеріндамыту, ұжымшылдыққабілетіндамыту.
3. Окушылардыұжымшылдыққа, жолдастыққа, алғырлыққа, белсенділіккежәнежекетұлғаетіпқалыптастыру.
Көрнекілігі: Презентация, безендірілген кабинет, нақылсөздер, карточкалықтапсырмалар, логикалықесептер, әртопқадаярланғанүстел. Топтыңатыжазылғаналдарынақоятынқағаздар. Жеңімпазтоптыанықтау, марапаттау
Түрі:топтықсайыс
Жоспары:
1. Топ мүшелеріментаныстыру. Топтыңөзінтаныстыруы, ұраны;
2. Логикалықсұрақтар;
3. Полиглот
4. Кімжылдам?
5. Сергітусәті «Ойлан тап!»
6. «Артықсөзді тап»
7. «Математикалықтерминдер»
8. «Кімтапқыр?» жанкүйерлерсайысы.
9. Әділ-қазы алқасына сөз беріледі.
Қолданылғаннақылсөздер:
1. «Логика өнері – адамныңақыл - парасатынжетілдіругекөмектесетінқұрал» ӘбуНасырӘл - Фараби
2. «Математика – барлықғылымдардыңтұңғышыжәнеоларғапайдалы да, қажет те» Р. Бэкон
Барысы:
Құрметтіоқушылар, Ұстаздар! Бүгінгібізматематиканыңқыр - сырыментанысып, көңілдідемалып, білімкүшіміздісынауүшін «Көңілдітапқырлар» аттысайысқажиналыпотырмыз. Бұлсайыстаекітоптыңбілімдерінсынағалытұрмыз. Олайболса, сайысымыздыбастайық.
Сайыстыбастамасбұрынәртоптыңбіліміндұрысбағалауүшінәділ-қазыларалқасынсайлапалайық. Бүгінгісайысшарттарыәрбірәділ-қазыныңалдындадайындалыпқойылған. Әркоманданыортағашақырамыз, кешіміздіңөтілу, тәртібіментаныстырайық.
Сайыс9 кезеңнентұрады.
Топтыңөзінтаныстыруы, ұраны;5-балл
Топ аты: Ұран: «Нақтыжауап, сапалышешімтабабіл!»
Топ аты: Ұран: «Қандайсынақболсадағыберіспе,
Әрқашандаұмтылабілжеңіске»
ІІ. Логикалықсұрақтар.Кімбіріншіқолкөтереді, солжауапбереді.
Әрдұрысжауабына – 1 ұпай.
1. Үстелдің 4 бұрышы бар. Егер 1 бұрышынкесіптастаса, нешебұрышқалады? (5)
2. Бөлмеде 2 ит, 3 құс, 1 шыбын бар. Осы жануарлардыңбәрініңаяқтарынқосыпесептегендеқаншаболады?(18)
3. Анасы 16 мандарин сатыпалды. ЖартысынДуманжеді, Айшаекі мандарин жеді, Қалғаныныңжартысын Дина жеді. Қанша мандарин қалды?(3)
4. Әсемпоездыңбасынанесептегенде 7 -вагонғаотырды. Мадинапоездыңсоңынанесептегенде 7 - вагонғаотырды. Сонда қыздарбірвагондаболды. поезда неше вагон болған? (13)
ІІІ. Полиглот.
Көңілдікешжасайық
Жұмбақшерушашайық
Мұндақызықтабылар
Жұмбақ, есепбәрі бар
Ал, сайыскербалалар
Білімдеріңдісынайық. - деп
Жұмбаққойылады, шешімін табу керек. Егержауабыдұрысболып, аудармасыжоқболса, 1 ұпайалынады. Еңкөбі – 3 ұпай.
1. Допемес, дөңгелекемес,
Ұқсасбірақдостарым.
Фигура олеңнегізі
Дәлжауаптықостадым. (шеңбер – окружность – circle)
2. Жоқөзінде бас та, қас та, мойын да,
Ұзындығыжазулытұрбойында. (сызғыш – линейка – ruler)
3. Алды - артымызшексіз де
Жете алмайсыңбіздерге.
Сәулемененкесілді
Шыққантегінбілсе де.(түзу – прямая – line)
4. Көкқұтаншаақайдында,
Біраяқпентұрады.
Тұмсығыменолмұнда,
Шырайналыпшығады. (циркуль – циркуль – сircle)
5. Бірдейсандыбірнешерет
Көбейтудентұрады.
Егер оны ықшамдасаң
Қандайатауболады? (Дәреже - степень - degree)
ІҮ. «Кімжылдам?»оқушы 1 минуттақаншасұраққажауап берсе, соншаұпайғаиеболады.
1 тобына:
1. Екіқабырғасытеңболатынүшбұрыш (теңбүйірлі)
2. Жазықтықтақиылыспайтынекітүзу (параллель)
3. Қарама - қарсықабырғалары параллель болатынтөртбұрыш
(параллелограмм)
4. Бұрыштыөлшейтінқұрал(транспортир)
5. Еңүлкенуақытөлшембірлігі/ ғасыр /
6. Сағаттақанша секунд бар? (360с)
7. Нөлденкішісандар? (теріссандар)
8. 7 құрама сан ба, жай сан ба? (жай сан)
9. Миллионданеше ноль бар? (6)
10. Еңкішіжай сан? (2)
2 тобына:
1. Барлыққабырғаларытеңүшбұрыш? (теңқабырғалы)
2. Жазыңқыбұрыштыңградустықөлшемі? (180)
3. Еңкіші натурал сан (1)
4. 13 - тің квадраты? (169)
5. Тікбұрышжасапқиылысатынекітүзу? (перпендикуляр)
6. Қабырғасы 1 - гетеңквадраттыңауданы неге тең (1)
7.Шеңбердің үлкен хордасы /диаметр/
8. Жүзден бір бөлік /процент/
9. Түнгі сағат онда жаңбыр жауып тұрса, 24 сағаттан кейін күннің жарқырау тұруы мүмкін бе? / мүмкін емес/
10. Үш түйе құс ұшып келе жатыр. Аңшы олардың біреуін атып алды. Олардың қаншасы қалды? /түйе құс ұшпайды./
Ү.Сергіту сәті: «Ойлан тап!»
Мәңгі бақи есте қалар
Ғажайып бір кеш болсын
Қиынырақ сұрақ болса да
Білімдірек топ озар,- деп топ басшыларына математикаға байланысты сөздер мен сандарға қатысты мақал - мәтелдер, қанатты сөздер беріледі.
Әр дұрыс 1-ұпайдан
1. Жеті жұрттың тілін біл, (жеті түрлі білім біл.)
2. Білекті бірді жығар, (білімді мыңды жығар)
3. Екі жақсы қас болмас, (екі жаман дос болмас)
4. Досыңды үш күн сынама, (үш жыл сына)
5. Бір елі ауызға, (екі елі қақпақ)
6. Жүз сомын болғанша, (жүз досың болсын)
7. Отыз тістен шыққан сөз, (отыз рулы елге тарайды)
8. Білгенің бір тоғыз, (білмегенің тоқсан тоғыз)
9. Бір кісі қазған құдықтан, (мың кісі су ішеді)
ҮІ.«Артық сөзді тап». Әріптердің орнын ауыстырып, сөз құра және артық сөзді тап. Дұрыс жауапқа 1 - ұпай.
А) зүту В) ратквад С) тепмек
А/ усәле В/ бершең С/ ретеорма
А/ дісінке В/ пециятра С/масиоак
А/ деутең в/ бомр С/кадрват
ҮІІ.«Математикалық терминдер». С, П, А, К, Т, Ш әріптерінен басталатын математикалық термин сөздер жазу, әр дұрыс жауап 1 ұпаймен есептеледі, 1 - минут.
ҮІІІ.«Кім тапқыр?».Суретте неше үшбұрыш ,неше шаршы бейнеленген?
І топ тапсырмасы ІІ топ тапсырмасы
Суретте неше үшбұрыш бар? Суретте неше шаршы бар?
ІХ. Әділқазы алқасынан ұпай саны сұралады.
Әділ - қазы алқасы топтардың жалпы ұпайларын есептейді, мадақтаулар
жүргізеді. Жеңіске жеткен топ «Көңілді тапқырлар» сайысында жеңімпаз топты анықтап мадақтама беріледі, ұпайды аз жинаған топ белсендіқатысқаны үшін «Алғыс хатпен» мадақтап марапатталады.
Әділ-қазыларға арналған парақша
№ | Сайыс түрі | Қойылатын ұпай | Жалпы ұпай | |
І топ | ІІ топ | |||
1. | Топ мүшелерімен таныстыру. Топтың өзін таныстыруы, ұраны; | 5 ұпай
|
|
|
2. | Логикалық сұрақтар; | 1 ұпай |
|
|
3. | Полиглот | Егер жауабы дұрыс болып, аудармасы жоқ болса, 1 ұпай алынады. Еңкөбі – 3 ұпай |
|
|
4. | Кім жылдам? | 1 минутта қанша сұраққа жауап берсе, сонша ұпай |
|
|
5. | Сергіту сәті. «Ойлан тап». | Әр дұрыс 1-ұпайдан |
|
|
6. | «Артық сөзді тап» | Дұрыс жауапқа 1 - ұпай |
|
|
7. | «Математикалық терминдер» | Әр дұрыс жауап 1- ұпаймен есептеледі, 1 - минут. |
|
|
8. | «Кім тапқыр?» | 5 ұпай
|
|
|
9. | Әділ-қазы қорытындысы |
|
|
|